Warlike in Marketing

By amin

نگاه جنگ گونه در بازاريابي:

یکی از نگرشهای غالب در بازاریابی و برندینگ مدرن، نگاه جنگ گونه (WarLike) به بازاریابی است. جهت درک این مفهوم یک مثال بارز را بررسی میکنم. Larry Ellison مدیر عامل هیولای بین المللی Oracle از جمله زیر به صورت منظم برای توصیف رابطه شرکتش با رقبا استفاده می کند: “It’s not enough that we win, every one else must lose” بدین معنا که “تنها کافی نیست که ما برنده باشیم بلکه هرکسی غیر از ما نیز باید بازنده باشد”

جالب است بدانید این جمله اصالتاً متعلق است به قرن سیزدهم و از زبان کسی نیست جز “چنگیزخان مغول”

دکتر سید محمد امین اولیایی اولین مشاور بازاریابی پزشکی در ایران